شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

گوگل چطور يك سايت را ازنظر UX مي‌سنجد؟

۸ بازديد


گوگل براي آنكه بتواند UX يك تارنما را بسنجد، اخلاق و رفتار يوزرها آموزش خصوصي سئو در بازديد از آن وب سايت را گزينه نظارت قرار مي دهد. اينكه يوزرها يك سري توشه از سايتي بازديد نمايند، به‌محض ورود، وبسايت را رخنه‌ نكنند و زمان‌مجال متعددي را در آن بگذرانند، به‌آساني به نصيب‌هاي متعدد دسترسي داشته باشند و فاكتورهايي ازاين‌دست، قادر است اين پيام را برساند كه آن اينترنت‌وب سايت از UX نيكي برخوردار‌است و فيض آن بهبود سكو در حاصل گوگل است كه همگي اين‌ها به وسيله الگوريتم هاي گوگل تحقيق ميگردند.
با نگاهي به الگوريتم RankBrain گوگل، عالي متوجه اين مسئله خواهيد شد. اين الگوريتم به معيارهاي رفتاري دقت مي‌نمايد و به وسيله شاخص‌هايي همانند نرخ پريدن(Bounce rate)، بازه زماني‌مجال ماندگاري استفاده كننده در تارنما(Dwell time)، و نرخ طبيعي كليك(Organic CTR) معين مي‌نمايد آيا استفاده كننده از سايتي كه بازديد كرده رضايت داشته ميباشد يا اين كه نه. RankBrain بر مبنا هوش تصنعي و مصنوعي و با به كارگيري از الگوريتم‌هاي يادگيري ماشين پياده سازي گرديده است. بدين مضمون‌ كه به‌مرور با ياري داده‌هايي كه به دست مياورد خاطر ميگيرد و تلاش آن بهبود مييابد.
فاكتورهاي مؤثر UX در seoهم اكنون كه از واحد سنجش التفات تجارب كاربري در seo با خبر مي‌باشيد و ميدانيد موتورهاي كاوش براي ارائه‌ي يك تجربيات‌ي كاربري بهتر قيمت قائل‌اند، وقت آن رسيده فاكتورهاي اساسي و مؤثر در UX را آيتم تحقيق در اختيار بگذاريم. مواقعي كه پيرو به آنها ميپردازيم مهم ترين و تأثيرگذارترين دست اندركاران در UX وبسايت به شمار ميروند.
فاكتور نخستين: باصرفه‌سازي محتواباصرفه‌سازي محتوا پروسه جاري ساختن تكنيك‌هايي ميباشد كه محتواي وب سايت شمارا كاربرپسند مي‌نمايد. در اينجا به تعدادي آيتم اشاره ميكنيم:
ساخت‌و‌ساز محتواي نفيس و كيفيت خوب كه پاسخي بي نقص و جامع به سؤال استفاده كننده باشد.ساختاردهي به متن با به كار گيري از هدينگ‌ها. به كار گيري از تگ‌هاي هدينگ سبب ساز ارتقا خوانايي متن مي‌گردد و يوزرها بيشتري را به تلاوت آن مقاله ترغيب مي‌نمايد. به كار گيري از تكنيك‌هاي ارتقا خوانايي متن(Readability) همانند به كار گيري از گزاره‌هاي كوتاهبه كار گيري از تصاوير و انتخاب متن جايگزين براي آنها، كه در شكل عدم بارگذاري تصوير، جزئيات مختصري به مخاطب ارائه دهد.تعيين نوع مداد و اندازه فونت مطلوب؛ براي ارتقاء خوانايي و زيبايي خوب ميباشد از فونت‌هاي منحصر و استاندارد استعمال فرماييد و اعتنا نمائيد اندازه‌ي فونت به‌سيرتكامل‌اي تهيه خواهد شد كه در هم كامپيوتر و هم گوشي خوانا باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.